Tugisüsteem
RAHUMÄE PÕHIKOOLI TUGISÜSTEEM
Erinevate spetsialistide koostöövõrgustik, mille eesmärgiks on toetada HEV õpilase arengut õpiprotsessis ja aidata tal saavutada õppekavale vastavaid õpitulemusi.
HEV (hariduslik erivajadus) - õpikeskkonna tavasuutlikust ületav vajadus (õpiraskused, andekus)
Töögruppi kuuluvad:
- LOGOPEED Mare Valk mare.valk@rahumae.edu.ee
- PSÜHHOLOOG Anna-Maria Mattisen anna-maria.mattisen@rahumae.edu.ee
- ERIPEDAGOOG Triinu Masing triinu.masing@rahumae.edu.ee
- SOTSIAALPEDAGOOG M. Murakas merili.murakas@rahumae.edu. ee
- ÕPIABIRÜHMADE ÕPETAJA T. Truuts tiina.truuts@rahumae.edu.ee A. Heilu anneli.heilu@rahumae.eu.ee,
- AINEÕPETAJA
- ERIKLASSIÕPETAJA Lia Murs lia.murs@rahumae.edu.ee, Krista Valdru krista.valdru@rahumae.edu.ee
- ÕPPEJUHT K. Selde kaire.selde@rahumae.edu.ee
- HEV õppe koordineerija on M. Murakas
Lähtudes õpilasest ja arutluse all olevast spetsiifikast võib töögrupp teha koosseisus muudatusi.
TUGISÜSTEEMI TÖÖÜLESANDED:
1. Erivajaduste väljaselgitamine (varajane märkamine ja sekkumine);
2. Õpiabi planeerimine ja korraldamine;
3. Infovahetus;
4. Nõustamine ja suunamine.
ÕPIABIRÜHMAD (tööd viivad läbi spets. eripedagoogilise kursuse läbinud õpetajad)
Õpilane, kes vajab pidevalt järeleaitamist mingis põhiaines;
Õpilane, kes vajab mälu, taju, tähelepanu, loogika jne. arendamist ja kelle hariduslikud erivajadused on sellest tingitud.
1. LOGOPEEDILISE ABI RÜHM (tööd viib läbi logopeed)
Õpilase erivajadus on tingitud lugemis-ja (või) kirjutamishäirest, esineb eakohasest väiksem sõnavara, raskused eneseväljenduses,teksti mõistmises,jutustamisoskuses. Ebaselge või vale hääldus jt. häälduspuuded.
2. IÕK (individuaalne õppekava)
Aine piires IÕK koostatakse aineõpetaja poolt (vajadusel koostöös tugisüsteemiga) õpilasele, kelle erivajadus tuleneb:
A) andekusest;
B) terviseprobleemidest;
C)vajalik miinimumtulemuse saavutamiseks (õpiabirühmades osalemine ei ole viinud soovitud tulemini)
Vajadusest toetada õpilast õpiabirühmades või muul moel teavitatakse lapsevanemat. Kui lapsevanem keeldub kooli poolt pakutavast abist teavitab ta kooli kirjalikult.
Lapsevanemal on võimalus pöörduda tugisüsteemi spetsialisteide poole kodulehel olevate kontaktide kaudu, leppida kokku sobiv aeg konsultatsiooni või tagasiside saamiseks.
Tugisüsteemi rakendamise vajadusest teavitab lapsevanemat klassijuhataja või tugisüsteemi spetsialist
Õpiabitundide toimusmisest teavitab lapsevanemat klassijuhataja või tugisüsteemi spetsialist
Õpiabitunnid (ka järelaitamine, konsultatsioonid) toimuvad kokkuleppel / koostöös aineõpetaja või klassijuhatajaga kooskõlas tunniplaaniga
Tugisüsteemis käsitletav materjal on konfidentsiaalne ja seda võib edastada teistele spetsialistidele ainult vanema nõusolekul või juhul, kui sellest sõltub lapse heaolu ja areng.