8.c Tallinna Ülikooli Haridusinnovatsiooni keskuses
Projektipäev: Reidi tee keskkonnamõjude kaardistamine ja hindamineProjektipäeva ülevaadeProjektipäev on üles ehitatud elulise probleemi ümber, nimelt hiljuti Tallinnas kõneainet pakkuva Reidi tee ehituse võimalikkus ning keskkonnamõju. Õpilaste ülesanne on gruppides püstitada uurimisküsimusi ning hüpoteese, planeerida vajalikke keskkonnaga seotud mõõtmisi, koguda andmeid erinevate Vernieri mõõtesensorite ning nutitelefonide abil Reidi tee piirkonnas ning teha oma mõõtmistulemustele baseerudes järeldused keskkonnamõjude kohta. Lisaks projektipäeva teemale on vaatluse all ka õppija osalemine õppeprotsessis ning enda kui õppija ja meeskonnas osaleja kriitiline jälgimine ning refleksioon.EesmärkProjektipäeva peamine eesmärk on suurendada õpilaste teadlikkust keskkonnamõjudest ning toetada õpilaste teadmiste ja oskuste kujunemist, et planeerida, mõõta, analüüsida ning teha järeldusi keskkonnamõjude kohta.ÕpiväljundidProjektipäeva tegevused aitavad kaasa järgmiste teadmiste ja oskuste kujunemisele:• Õpilased oskavad teha tõenduspõhiseid otsuseid hindamaks ala keskkonnamõjusid• Õpilased oskavad püstitada uurimisküsimusi ja hüpoteese, planeerida vajalikke mõõtmisi, analüüsida andmeid ning teha järeldusi• Õpilased oskavad kasutada tehnoloogilisi vahendeid (keskkonnanähtuste mõõtmine erinevate mobiilsete sensoritega, Avastusrada, nutiseadmed) läbiviimaks uuringuid• Õpilased mõistavad ja oskavad hinnata keskkonda mõjutavaid tegureid• Õpilased suudavad kriitiliselt analüüsida end õppijana ja meeskonna liikmena